2007/10/02

Laser



Efter att ha blivit bjuden på Middag så blev vi även utkörda till ett Disco. Ett helt vanligt disco i en förort till Shanghai en Tisdag. Riktigt häftigt. En av dom bättre laser showerna jag sett. Mycke bra ljud och ett sjuUuUukt dansgolv. Hela golvet var upphängt i fjädrar och när alla dansade så gungade golvet upp och ner. Alla som dansade körde typ "strömpis dansen" (alla som vet vad jag menar skrattar nog) och i ett segt nerpitchat tempo. Gung, gung, gung. Bar o följa med. Konstigt men kul. Kvällens tema var änglar och alla hade änglavingar i baren och några GoGo dansare stog och vifta men vingarna på podierna.






5 kommentarer:

Anonym sa...

Neej absolut inte det minsta avundsjuk på att vara här hemma i skitvädret! Njut nu som fäen!!! Coolt dansgolv men vad är strömpisdansen?

Anonym sa...

Ser och läser att du har det kul. Njuut.... du vet aldrig när nästa tillfälle kommer.
Kramis

Anonym sa...

Coolt ställe! Jag förväntar mig att du styr upp likvärdigt dansgolv på Strömpis när du kommer hem! ;) Men du, jag vet inte heller vad Strömpis-dansen är?

Anonym sa...

På den gamla goa tiden när de spelades Trance och de var 20, så gick ryktet om "gula huset på ön" ända till sthlm. Strömpis dansen: Gunga på knäna i takt och stå på samma ställe.Gunga i sidled, sträck ut armarna en o en i 90 grader med musiken och skrik " go Hawkey, go Hawkey" :-)

Anonym sa...

Haha strömpisdansen Vaaa ääär deeet? ;-) Schysst bild på schysst dansgolv...